Passageraren fick den största

Så var det dags för ännu en morgontur, 05:00 stod vi vid vattnet och det var fortfarande mörkt. Dimman svävade över vattnet och det var olidligt tyst, det skall knackas och knarras för att vi fiskare skall vara nöjda 🙂

6 spö for i och jakten var igång……

Strax innan vi skulle ta upp, 4 gäddor var redan landade dock i stl snipa, så bockar paravanspöt för passageraren (Paprika Lures). Paravanen släpper inte utan det bara bockar rejält, efter en bra stunds drillande och diverse roliga rusningar landar vi fisken på 5,2kg. Helt ok fisk, fin kondition och dessutom på en något ifråga satt wobbler som under dagen gav 3 fiskar av 4 möjliga. Den är nog inte så ifrågasatt längre !! 😉

Tidig morgon !!
IMAG0243 IMAG0245 IMAG0246 IMAG0247

Fisk på paravanspöt
IMAG0249 IMAG0253 IMAG0256 ZOE_0013

5,22kg och väldigt nöjd piker !!

Riktigt heta gäddagar

I våra vatten får man anse att detta är bra fiske, vi har ju inte de där ställena där man drar 45 gäddor på en halv dag. Vi drog till med 6 gäddor över 3kg en morgon och 7st en annan på 10 timmar sammanlagt.

IMG_2418 IMG_2419

Störst för idag, 6,1kg
IMG_2420 IMG_2422

Glupska firrar 🙂
IMG_2423 IMG_2424

Drillning och full fokus !
IMG_0584 IMG_9675

För våran utmaning som vi så snabbt och enväldigt godtog från Team GÄDDFJÖS så är dessa 10 timmar riktigt heta, hela 13 fiskar över 3kg som är gränsen för att de skall räknas. Sen kan man ju tycka vad man vill men en fiske över 3kg är en ok fiska att drilla och tampas med så det har varit ett par riktigt roliga fiskepass. Jag och MB som varit ute har verkligen värmt upp ordentligt inför våran höstresa som nu är bokad. Mer återkommer jag till inom kort när det gäller den.

Sketfiske på er !

Idag var det fart på dem

Vilken dag ! huggvilliga gäddor, åska och blixtar, mycket fisk, regn, blåst, vila, nytt fiskepass, total bleke, sol, underbar kväll, mer gäddor och jungfrutur……………

Snabbt och koncist 🙂

Jag körde ett egenpass i morse med varierat väder, regn och blåst och sol. Bra fart på fisken, 8st på några timmar, dock bara 2 över 3 kg som är årest gräns för oss. Roligt fiske var det tills åskan och störtskurarna kom. Precis när jag tagit upp båten så drog det över huvudet på mig…… fick t.o.m sitta i bilen en stund mellan blixtar och dunder för att känna mig säker. Båten stod ju på kärran så det vara bara att vänta ut så jag åtminstone kunde ducka mellan blixt och smäll 🙂

Senare drog MB ut och sjön och fick en blekekväll med sol och bra fiske. 5 fiskar fick han och 2 över 5kg t.o.m 🙂 Riktigt bra !

Riktigt mörkt !!!

5,8kg solgädda 🙂

5,28kg, i bakgrunden dagens wobbler utan tvekan…….
Om det är en fisk så är den stor, jag har aldrig sett större eko på mitt lod än detta………IMG_6820

Många fiskepass att uppdatera

Många pass har det blivit men det har även varit semester med fantastiskt bra väder. Bästa sommaren på många år måste jag säga, dagarna med regn och rusk går att räkna på 1 hand här i väst.
2 heldagar och några kvällspass har det ”bara” blivit under 6 veckor semester (1 vecka är kvar av dessa).

Första kvällspasset var ok, 5 fiskar på 3 timmar och jag inte missminner mig. Strax under 5kg på största och roliga paravan hugg på kvällskvisten under solens sista timmar.

Andra var en heldag på sjön med hela Team PILF ! 2 båtar och intern tävling, som vanligt !! 🙂
Vi körde 9,5 timme per båt och drog upp ca 20 gäddor ihop. Inget super fiske med en dag på sjön kan man nog sammanfatta det hela.

Tredje passet var igår på Vänern. 12 gäddor under hen halvdagsfiske med topp på 5,1kg. Paravanen var het och så även Värmlandstransan (Wärmlandstiger eller Dragqueen så även kallad) på slutet dundrade det in 5 fiskar på 1 timme.

IMAG0222 IMAG0224 IMAG0225 IMAG0228 IMAG0229 IMAG0230 IMAG0231 IMAG0232

Det skall fiskas i sista veckan på semestern men lite kortare pass. Kvälls eller morgon det får dagsformen avgöra.

Nytt spö har inhandlats, drog på en semestertur där vi passerade Örebro, Stockholm, Köpenhamn så jag tog chansen att strosa runt lite där jag slog slag i saken och kom ut med ett Okuma Guide Select 1-6oz. Provade det på Vänern och det blev verkligen infiskat med 4 fiskar på sitt första pass. Kanon skönt och ryggrad när det krävdes. Har inte hittat något som motsvara detta spö så därför fick jag inhandla ett i konkurrerande butik. Dessa finns nämligen bara att köpa i en butik i Sverige.